Depeche Mode - Memento Mori.

Çok boşladım buraları, en son bir Nathon Redmond ile N'koudou kıyası yapacağım bir yazıya başlamıştım, devamını getirecek vaktim olmadı.

Doğru düzgün futbol maçı izlediğim de yok. Geçen sene bütün gün maç izleyip yazı yazmaktan başka hiçbir şey yapmadığım günler hatırlıyorum.

Gece loş ışıkta Sarri'nin Lazio'sunu izlemek..

Formula 1 yarışları izliyorum, F1 TV aldım, geçmiş yarışları izliyorum, yarışların atmosferi, ses, ortam zihnimdeki yorgunluğu atmama daha çok yardımcı oluyor sanırım. Ancak oturup F1 hakkında yazı yazacak halim de yok, o kadar ne bilgim yok, sınırımı bilmeliyim.

Asıl konumuza gelirsek Depeche Mode, 24 Mart tarihinde "Memento Mori" isimli 15. stüdyo albümünü yayınladı. Geçen sene Muse'un yeni albümünü şarkı şarkı değerlendirmiştim. Öyle bir şeye gerek görmüyorum. Aslında albüm hakkında genel olarak da çok fazla değerlendirme yapmayacağım. En beğendiğim şarkı "Never Let Me Go" oldu. Bu kadarı yeter.

Bu yazıda yeni albüm vesilesiyle, daha çok Depeche Mode sevgimden ve grubun müziğinin bana hissettirdiklerinden bahsedeceğim.

Sevdiğim yerli yabancı birçok müzik grubu var.

Çok popüler olanları var, sadece benim bildiğim çok underground ya da eski olanları da var.

Zaten ben kalitesiz ve samimi olmayan müziği çabuk anlayan bir insan olduğum için dinlediğim isimleden hiçbir zaman şüphem olmadı.

Ancak bazıları var ki onlar başka..

Depeche Mode da bunların başında geliyor.

Peki nedir bu grupları farklı yapan "dinleyicisine özel olduğunu" hissettirmesi ve içindeki titreşimi artırması, müziği üst seviye elit bir kategoride icra etmesi, varoşluğun hiçbir türlüsünü içine almaması.. Depeche Mode böyle bir grup işte.. - Muse da böyle bir grup mesela, U2 da böyle, çok sevmeme rağmen Red Hot Chili Peppers ya da Metallica böyle değil..

Genellemelerden çok hoşlanmam ama istisnalar dışında bir insan iyi bir Depeche Mode dinleyicisi ise onun diğer sanat dallarına dair olan kanaatlerine de pozitif yönde bir önyargı ile gönül rahatlığıyla yaklaşabilirsiniz.

Bu sebeple 2023 yılında yeni bir Depeche Mode albümü dinleyebiliyor olmak benim için harika bir şey.

Yorumlar